Over Yvonne Lemmers

COACHING
Ik krijg veel aanvragen voor coaching.
Op dit moment heb ik het erg druk en daardoor geen tijd voor individuele of groepsbegeleiding.
Mijn beleiding/ondersteuning gaat op dit moment voornamelijk via het forum Forum Grip op Koolhydraten
Het basisboek Grip op Koolhydraten Opgewicht met daarin de richtlijnen van het Opgewicht-programma en de groene, oranje en rode lijsten is een prima handleiding voor alle geïnteresseerde koolhydraatgevoelige mensen.
Het basisboek en de aanvullende Grip op Koolhydraten kookboeken en het ondersteunende forum is een compleet programma waar je helemaal zelf mee aan de slag kunt om opgewicht te komen én te blijven.
Opgewicht komen én blijven zul je uiteindelijk toch zelf moeten doen.

INDIVIDUELE GOK-BEGELEIDING

Wil je toch individuele Grip op Koolhydraten-begeleiding vraag dat dan aan bij een diëtiste, voedingsconsulente of (personal) coach in je buurt. Kans is groot dat ze je kunnen begeleiden met dit koolhydraatbeperkte eetprogramma.

 ——————————————-

Yvonne Lemmers, diëtiste met Grip op Koolhydraten
Yvonne Lemmers (1960) VWO-opleiding en in 1983 afgestudeerd als diëtiste aan de Akademie Diëtetiek Nijmegen.

Aan mijn lijf heb ik ondervonden wat voor invloed voeding heeft. Ik ben van kindsaf aan sportief bezig geweest (zwemmen, tennissen, hardlopen), maar na mijn 30-ste (na het krijgen van 2 kinderen) tot mijn 44-ste jaar heb ik diverse soorten therapie gehad voor mijn telkens vastzittende spieren. Mijn gewrichten gingen ook steeds vaker pijn doen. In de jaren 2000 – 2004 kreeg ik allerlei allergieën waar ik voorheen nooit last van had. Ik heb ook veel huidklachten gehad. Ook werd ik ineens na mijn veerstigste ieder jaar minstens 1 kg zwaarder en het vet kwam vooral bij mijn buik en taille te zitten. De tijd van wijde kleren en altijd maar aan het T-shirt trekken was gekomen.

WERK AAN DE WINKEL: AFVALLEN

In juni 2004 ben ik begonnen met een ander voedingsprogramma (geen dieet) gebaseerd op beperking van het aantal dagelijkse koolhydraatmomenten. Ik viel iedere week ca. 1 kg af en na 6-7 weken was ik ongeveer 6 kg en de nodige centimeters kwijt.
Ik had weer een taille!

Door deze beperking van het aantal dagelijkse koolhydraatmomenten kon mijn lijf eindelijk vet verbranden en energie aan de spieren leveren. Mijn gezondheid ging zienderogen vooruit. Alle klachten verdwenen, geen last meer van allergieën, spierpijnen etc. en ik kreeg een energie van heb ik jou daar.
Ik ben nu al jaren OPGEWICHT.

Voorheen had ik altijd ‘honger/trek’. Ik at mager, maar wel de hele dag door ‘gezonde’ koolhydraten.
Nu hóef ik niet meer zo vaak te eten.
Mijn lijf is nu tot rust gekomen en mijn spieren hebben energie teruggekregen.

MIJN LIJF IS VERANDERD VAN VET-PRODUCEREND IN ENERGIE-PRODUCEREND!!!

WERKEN MET DIEETGROEPEN

In mijn omgeving bleef het niet onopgemerkt. Door mijn enthousiaste verhalen over mijn nieuwe dieet/eetprogramma kreeg ik het verzoek om anderen te begeleiden. Ik ben tenslotte in 1983 afgestudeerd als diëtiste. Zo gezegd zo gedaan. Vanaf januari 2005 heb ik met succes vele mensen in groepsverband en individueel (ook online) begeleid.

DECEMBER 2007

In december 2007 heb ik al mijn medelijners meegedeeld dat ik er een tijdje tussenuit zou zijn. Uit mijn jaarlijkse – uit voorzorg – MRI-scan bleek dat er kwaadaardig weefsel in mijn borst zat, borstkanker. Vanwege familiaire belasting werd ik al jaren gecontroleerd. Mijn 89-jarige moeder heeft het twee keer meegemaakt.
Noodgedwongen moest ik dus een tijdje stoppen met mijn begeleiding.
Na mijn borstoperatie kreeg ik bestralingen van de lymfeklieren en 5 chemokuren.
Begin juni 2008 heb ik mijn laatste chemokuur gehad en vanaf september 2008 was ik weer langzaamaan gestart met een beperkt aantal medelijners die ik telefonisch begeleidde en die me bij de les hielden.

BOEKEN EN ONDERSTEUNEND FORUM

Ik wilde al jaren het handboek, dat al mijn klanten bij aanvang van het programma ontvingen, uitbreiden. Maar ik kon er nooit tijd voor vrij maken, door de voortdurende aanvraag om begeleiding van mensen. Ik was iedere week 1 of 2 avonden tot laat op pad (in groepsverband), overdag consulten (individueel) en daarnaast nog coaching per telefoon.
Mijn noodgedwongen sabbatical heb ik aangegrepen om er eens echt werk van te maken. En mét resultaat!

Anno 2013 liggen er bijna 100.000 Grip Op Koolhydraten boeken op keukentafels en nachtkastjes. 

Op dit moment zijn we druk bezig met een handige en interactieve GOK-app, die naar verwachting in juli 2013 verkrijgbaar is. 

 

HORMOONKUUR EN TOCH OPGEWICHT!!!

De hormoontherapie die ik op dit moment onderga zorgt bij de meeste vrouwen voor een gewichtstoename van 5 tot 10 kg. Ik heb me weer goed aan fase 1 van mijn eigen koolhydraatbeperkte programma gehouden en op dit moment ben ik precies 1 kg zwaarder dan voorheen. Niet slecht toch.

Ik weeg op dit moment 63/64 kg met een lengte van 170 cm. De laatste jaren heb ik mijn huid zien opknappen. Als ik niet overgestapt was van “gezond” vetarm eten en het gebruik van light-producten naar koolhydraatbeperking, dan schat ik in dat ik nu anno 2010 minimaal 10 kg zwaarder zou zijn, met heel wat meer kwaaltjes en minder energie.

Iemand die een stuk zwaarder is zal denken: “waar heeft ze het over, 74 kg zou voor mij een ideaal gewicht zijn”. Het is logisch dat je zo denkt, maar als je bedenkt dat ik – altijd sportend en jarenlang een gewicht van 57 kg, 60 kg en 62 kg gehad te hebben – ineens naar de 68 kg ging terwijl ik juist op mijn lijn ging letten (light en vetarm) en steeds minder energie en juist meer kwaaltjes kreeg en ik me op een leeftijd van 43 jaar ‘oud’ ging voelen, dan begrijp je dat voor mij 74 kg of 63 kg heel wat uitmaakt.

—————–

Oktober 2010
Yvonne Lemmers

Reacties zijn gesloten.