Veel gestelde vragen

Zwangerschap, borstvoeding en Grip op Koolhydraten, kan dat?

    Ik krijg regelmatig vragen over zwangerschap en borstvoeding in combinatie met Grip op Koolhydraten.

    Onderstaand antwoord is afkomstig van het forum opgewicht

      Denk aan Eskimo’s en aan de oermens.
      Die eten/aten heel erg weinig koolhydraten, ook als ze zwanger zijn of willen worden en als ze borstvoeding geven.
      Daar is gewoon niks mis mee en zoals forumlid Kees al zegt, het biedt alleen maar heel veel voordelen.
      Koolhydraatverslaafd zijn in je zwangerschap en toegeven aan die drang naar eten met een hoog insulinegehalte als gevolg. Grote kans dat je een koolhydraatgevoelig kind ter wereld brengt.

      Koolhydraatbeperkt eten volgens GOK-fase 2 adviseer ik, met inachtneming van voldoende vitamines en mineralen. Maak de juiste voedingskeuze (veel kiemgroenten, noten, eieren, vis, water), geniet van het eten, beweeg en rust voldoende en maak je geen zorgen om je gewicht, wel om je energieniveau en luister naar je lichaam!
      Vermijd in ieder geval de rode pagina’s!

      Zie ook Light frisdrank schadelijk tijdens zwangerschap

Waarom zitten er geen zoetjes (tabletten) in het assortiment van de GOK-webshop?

    Ik heb diverse zoetjes uitgeprobeerd, maar ik kan geen enkele vinden waar ik 100% tevreden over ben.
    Het zoetje zonder bijsmaak lost niet goed op.
    En de zoetjes die goed oplossen hebben weer een bijsmaak.
    Komt bij dat ik ze veel te zoet vind. Ze hebben een zoetkracht van 3 suikerklontjes.
    Druppeltjes zijn veel beter te doseren en prima van smaak.
    Zie verder Stevia-producten

Ik ben helaas allergisch voor noten en veel soorten fruit. Als ik geen fruit en noten kan eten, heeft het dan toch nut om GOK te doen? En heeft u dan nog suggesties ter vervanging van deze produkten?

    Je zult merken dat, hoe langer je bezig bent met koolhydraatbeperkt eten, je steeds minder allergisch gaat reageren. Je immuunsysteem krijgt immers meer rust doordat je insulinespiegel lager wordt en daardoor je lichaam niet meer snel reageert met allergieën en ontstekingen.
    Mijdt in het begin de producten waar je niet tegen kunt. Na twee weken probeer je eens wat fruit en/of wat noten of amandelmeel.
    En voel hoe het ‘voelt’.
    In mijn koolhydraatrijke tijd kon ik zelf ook vaak heftig reageren op noten, vooral verse.
    Nu heb ik daar helemaal geen last meer van en geniet van noten en fruit.

    Fruit komt volgens de richtlijnen van Grip op koolhydraten alleen voor in het koolhydratenuurtje
    Dit zit er voornamelijk in omdat het gezond is, vezels bevat en lekker is.
    Eet je geen fruit zorg dan dagelijks voor voldoende vezels uit andere voedingsbronnen (groente, vezelcrackers). Een goede multivitamine en extra vit C (min 1000 mg) is wat mij betreft een echter aanrader om de hiaten in de voeding op te lossen. Dan zit je zeker goed, ook als je geen fruit eet.

    Begin met fruit uit blik. Lekker door de yoghurt en naar smaak gezoet met Stevia.
    Succes met het wegwerken van je ‘bandje’ met GOK en geniet van de andere voordelen die je tegen gaat komen!
    Dat gaat je vast lukken.

(Deze pagina is in opbouw)
Veel vragen en onderwerpen zijn te vinden in nieuws